Ласкаво просимо до djkennymac.com

HOMEХТО МИ | ПРОЕКТИ | ПОСЛУГИ | ДЕМО | МУЗІНФО | ГРУПИ | ПРЕСА | ФОТО | АНГЛ.ШКОЛА | МАГАЗИН | ГОСТЬОВА | ФОРУМКОНТАКТИ

English version
:: Рок музика: частина 2 ::

 

 

Завітайте на

MY ENGLISH FORUM !

HOT!

Вчимося разом
з носіями англійської мови!!!

 

МУЗИЧНИЙ ФОРУМ!
ENTER ТУТ!
FORUM

Дружні сайти:

Пиши українською

 

Деяка інформація про музичні жанри: Rock Music

Допоможіть музиканту!

Зародження Класичного Року - Classic rock

Led Zeppelin

Led Zeppelin

     Тим часом, такі групи як Led Zeppelin, AC/DC, Aerosmith, REO Speedwagon, ZZ Top, Van Halen, і The Rolling Stones, а також таких соло виконавців як Peter Frampton і Paul McCartney в основному можна було почути на AM радіо. Вони також поділяли чарти зі своїми колегами стилю софт рок.

     Наприклад, концертний (live) альбом Пітера Фремптона (Peter Frampton) Frampton Comes Alive (1976), швидко стає найкраще спродуваним концертним альбомом всіх часів, а його сингли "Show Me The Way" та "Baby, I Love Your Way" з'являються у топ 10 (Top Ten) чартах. Рок гімн "Walk This Way", створений групою Aerosmith, та інші композиції, стають популярними серед школярів та студентів. Це була ера, коли софт рок та хард рок існували разом. Такі дуже популярні записи, як "Stairway to Heaven" (Led Zeppelin) і "Bohemian Rhapsody" (Queen) фактично об'єднали ці два напрямки.

Peter Frampton

Peter Frampton

Панк-Рок - Punk Rock

Casualties (NYC)

Casualties (NYC)
 

     Панк-рок розпочався як реакція на пишне, штучне звучання диско, та проти відчутної комерціалізації прогресивного року, який переродився на рок арени (arena rock). Ранній панк інтенсивно наслідував етику "гаражних" (garage) груп: панк грали групи, для яких музичний досвід не був принциповою вимогою, панк був простою трьохакордною музикою, дуже легкою для виконання. Також, багато з таких груп мали намір шокувати громадськість основного напрямку, відкидаючи образ "миру та любові" минулого музичного повстання 1960х, яке, як вважали панки, виродилось у весело-приємну диско культуру.

     Панк досяг суспільної визнання майже одночасно у Великобританії з групою Sex Pistols та в Америці з групою The Ramones.

Sex Pistols

Sex Pistols

     The Sex Pistols вибрали агресивні сценічні імена (включаючи "Johnny Rotten" та "Sid Vicious") і робили все, щоб їм відповідати, навмисно відкидаючи все, що символізувало "хіппі": довге волосся, легку музику, вільний широкий одяг та ліберальну політику, демонстрували анархічний, часто конфронтаційний сценічний образ; дуже добре виражений в їхніх перших синглах "Anarchy in the U.K." та "God Save the Queen". Незважаючи на заборону трансляціїї на радіо ВВС, їхня пісня піднялась до топ позицій в чартах Великобританії. The Sex Pistols проклали шлях для The Clash, чий підхід був менш нігілістичним, але більш відверто політичним та ідеалістичним.

     The Ramones ілюстрували американську сторону панку: таку ж агресивну, але в основному аполітичну, більш відчужену, але не сприймаючи нічого дуже серйозно.

     The Ramones панували як королі Нью Йоркської панк сцени, яка також включала Richard Hell та Television, і зосереджувалась навколо клубів, в яких панував безлад, особливо CBGB. В своїй більшості, панк був феноменом східного узбережжя США до кінця 1970х, коли на панк сцену прорвались такі групи з Лос Анжелесу як X та Black Flag.

Нова Хвиля

     Панк-Рок (Punk rock) приваблював прихильників з мистецьких та студентських кіл, і скоро в панк почали проникати групи, які мали більш грамотний, мистецький підхід, такі як the Talking Heads і Devo; в деяких місцевостях визначення "Нова Хвиля" почало використовуватися, щоб диференціювати такі менш очевидні панк групи.

     Якщо панк-рок і був соціальним та музичним феноменом, він мало здобув у плані продажу записів (маленькі спеціалізовані рекордінгові лейбли, такі як Stiff Records, випустили більшість панк музики до сьогоднішнього часу) чи в плані трансляцій на американських радіостанціях, оскільки радіо продовжувало бути під владою таких домінуючих форматів як диско і AOR (album-oriented rock).

Devo

Devo

     Керівники рекордінгових лейблів, які були головним чином містифіковані панк рухом, визнали потенціал більш зрозумілих виконавців "Нової Хвилі" і почали активно підписувати контракти та продвигати будь-яку групу, яка мала хоч яке-небудь віддалене відношення до панку чи музики "Нової Хвилі". Більшість таких груп, наприклад The Cars та The Go-Gos, по суті були поп групами, переодягнутими в регалії "Нової Хвилі"; інші ж, такі як The Police і The Pretenders, зуміли використати бум "Нової Хвилі" для створення тривалих та прославлених з художньої точки зору кар'єр.

Talking Heads

Talking Heads

     Панк (punk) та пост-панк (post-punk) групи час від часу продовжували з'являтися, але як музичне явище, панк в значній мірі самоліквідувався, і був віднесений до основного напрямку поп музики нової хвилі вже до середини 1980х, але вплив панк музики був істотним. Гранж (grunge) рух кінця 80х у великій мірі завдячує панку, і багато сучасних груп основного напрямку називають панк-рок своєю стилістичною спадщиною. Панк також породив інші жанри, включаючи хардкор (hardcore), індастріал (industrial music) та готику (goth). ("Goth" - готик - первісно, назва двох німецьких племен; а також: на протязі періоду Ренесансу в Европі, середньовічна архітектура ретроспективно була названа "готичною" ("gothic") через те, що вона вважалась варварською на противагу архітектурних течій Ренесансу.

     Готична середньовічна архітектура часто мала темні та страхітливі сторони, із зображеннями горгульїв (жолоб, водостічна труба у вигляді потворної фантастичної фігури) та інших демоноподібних форм. Готика (Goth) - це сучасна субкультура, яка отримала своє відображення на початку 1980х разом із готичною рок музикою, піджанром пост-панку, та продовжує існувати до сьогоднішнього часу. Вона асоціюється з готичними вкусами в музиці та в одязі. Стилі одягу варіюються від готично жахливого, панку, Вікторіанського, фетишизму, кіберготики, гермафродитизму та/чи багато чорного).

Видозміни рок музики у 1980х

     У 1980-ті, рок музика видозмінилась. Початок декади побачив Едді Ван Хейлена (Eddie Van Halen), який досяг музичного новаторства в гітарній грі, в той час як вокалісти Девід Лі Рос (David Lee Roth (з Van Halen)) та Фредді Меркьюрі (Freddie Mercury (з Queen)) підняли роль фронтменів до майже стандартів мистецького виконання. Одночасно, поп групи нової хвилі залишались популярними, а поп-панк виконавці, такі як Біллі Айдл (Billy Idol) та The Go-Go's ставали відомими. На чолі з американським фольклорним співаком та поетом-пісняром Полом Саймоном (Paul Simon) та британською колишньою зіркою прогресивного року Пітером Габріелом (Peter Gabriel), рок-н-рол злився з різноманітними стилями фолк музики зі всього світу; і це з'єднання стало відомим під назвою "світова музика", і включала такі комбінації як, наприклад, Аборигенський рок. В цей час Майкл Джексон (Michael Jackson) досяг піка своєї видатної кар'єри з альбомом "Thriller".

Eddie Van Halen

Eddie Van Halen

Хард Рок та Хеві Метал - Hard Rock and Heavy Metal

Queen

Queen

     Хеві Метал (Heavy metal) нудився у темряві майже всі 1970-ті. Лише декілька груп отримали багато прихильників, а саме: Queen, AC/DC, Led Zeppelin, і Aerosmith, а також з'являлись рідкісні хіти основного напрямку як "Don't Fear the Reaper" групи Blue Oyster Cult.

     Музичні критики дуже ненавиділи жанр, а слухачі мейнстриму (основних жанрів) зазвичай намагались його уникати через його своєрідність. Але все змінилось у 1978 році, з дебютним виходом хард рокової групи Ван Хейлен (Van Halen) з Лос Анжелесу, штату Каліфорнія, яка започаткувала еру широко популярного, дуже енергійного рок-н-ролу.

     В той час, коли такі групи, як Van Halen та Metallica вводили інноваціії в жанр, і нова хвиля британського хеві металу знайшла своїх прихильників, група музикантів створила те, що пізніше стало відомим під назвою хеві метал (heavy metal). Взявши дещо від Van Halen, але без їхнього гумору, Mötley Crüe, Bon Jovi, та Ratt вважаються першими хеві метал групами, які отримали популярність. Вони стали відомими за свій розпусний стиль життя, начесане волосся, феміністичне використання косметики, одягу (зазвичай спандексів) та надмірного позування.

Metallica 

Metallica

    Їхні пісні були помпезними, агресивними, і часто зухвало мачовськими, з лірикою, сфокусованою на секс, пияцтво, наркотики та оккультизм. Після широко популярної пісні "Pyromania" (Def Leppard) та плідної пісні "1984" Ван Хейлена (Van Halen), хеві метал став повсюдним. Багато хеві метал груп ставали групами одного хіта, або, як сказав про них Девід Лі Рос (David Lee Roth): "сьогодні тут, і вже зникли сьогодні ввечері" (наприклад, така група як Winger and Slaughter).

Guns n' Roses

Guns n' Roses

     До середини 1980х, зявилась формула, згідно якої хеві метал група мала два хіти, а саме: баладу та важкий рок гімн. Оригінальна група Van Halen розпадається у 1985, створивши щось на кшалт вакууму в жанрі; але в 1987 Guns n' Roses випускають альбом "Appetite for Destruction", який стає феноменально успішним. До занепаду хеві металу на початку 1990х, Guns n' Rosesбули прапороносцями хард року та вплинули на його звучання, поєднавши впливи таких стилей як панк рок (punk rock) та треш метал (thrash metal).

     (Треш метал - Thrash metal - це піджанр музики хеві метал (heavy metal music). Початок Thrash metal відносять до кінця 1970х початку 1980х років, коли деякі хеві метал групи почали поєднувати екстремальну швидкість Speed Metal з рифами* та мелодіями традиційного металу. Перший риф пісні Black Sabbath 'Symptom Of The Universe' (1975) можливо є першим треш (thrash) рифом. Піонери Speed metal Judas Priest мали деякі треш ідеї у своєму альбомі "Stained Class LP" (1978). Найбільш важливими групами цього жанру вважаються такі 5 груп (особливо в США): Anthrax, Kreator, Megadeth, Metallica, Slayer).

Judas Priest 

Judas Priest

Народження китайського року

Cui Jian

Cui Jian

     Починаючи десь з 1986, стиль рок музики "Північнозахідний Вітер" почав входити до розквітаючої молодіжної культури Китаю. Першою китайською рок піснею можна вважати "I Have Nothing", створену Cui Jian, якого тепер широко шанують як хрещеного батька китайського року. Підхльостнутий продемократичним активізмом, таким як Tianammen Square, та репресіями уряду, рок квітнув у неофіційній культурі Китаю. Пізніше, наприкінці 80х, особливою популярністю користувались меланхолійні мелодії, що отримали назву "тюремні пісні". У 1990 році, китайський рок почав входити до основного напрямку, але він майже одразу увібрав до себе звучання та напрямки стилю Cantopop. Хоча альтернативні групи і залишились, китайський рок почав занепадати, часто через групи, які працювали в єдності з китайським урядом та на користь статуса-кво (status quo); в результаті, багато прихильників рок музики в Китаї були розчаровані, що пізніше призвело до загального занепаду популярності рок жанру.

Лінк до веб-сайту канадського та китайського рок ді-джея DJ WoRPt з Шанхаю

Aльтернативний рок (Аternative rock) та рух Інді (indie)

     Термін "альтернативна музика" (також часто "альтернативний рок" (alternative rock)) був введений на початку 1980х для визначення груп, які не вписувались ні до одного з основних жанрів того часу. Групи, які називались альтернативними, могли бути будь-якого стилю, але який не можна було почути на радіо. Але більшість альтернативних груп були об'єднані своїм спільним тяжінням до панк музики. Хоча ці групи ніколи не породжували вражаючий продаж своїх альбомів, вони мали значний вплив на покоління музикантів, які визріли у 1980х. Двома найвідомішими групами цього жанру були R.E.M. та Red Hot Chilli Peppers.

Гранж (Grunge) та анті-корпоративний рок рух

     До кінця 1980х, рок радіо було під владою старіючих рок виконавців, розважального комерційного поп-року та хеві металу; з'явилось MTV і принесло з собою сприйняття того, що стиль був важливішим за суть. Здавалось, що будь-які сліди, що залишились від рок-н-рольної непокори чи панкової етики поглинув корпоративно-спонсорський та масовий музичний продукт. Розчаровані такою тенденцією, деякі молоді музиканти почали відкидати відполірований, орієнтований на привабливість настрій хеві металу, та створювали грубу, іноді сердиту музику. Американський Тихоокеанський північнозахідний район, особливо Сіетл, став осередком цього стилю, названого гранж (grunge).

Soundgarden 

Soundgarden

Nirvana

Nirvana

    Ранні гранж групи, особливо Mudhoney та Soundgarden, велику частину свого звучання запозичили від раннього хеві металу, а велику частину свого підходу взяли від панку, хоча вони уникали панківських амбіцій щодо політичних та соціальних коментарів, щоб йти у більш нігілістичному напрямку. До прориву у 1991 році групи Nirvana з альбомом "Nevermind", гранж залишався в основному місцевим явищем. Трохи більш мелодійна, краще створена ніж їх попередники, Nirvana миттєво стала сенсацією в усьому світі і заставила багато конкурентної музики виглядати несвіжою та застарілою у порівнянні, хеві метал майже повністю випав з мейнстриму (основного напрямку).

     Nirvana розпалила апетит суспільства до більш прямої, менш відполірованої рок музики, що призвело до успіху таких груп як Pearl Jam і Stone Temple Pilots. Pearl Jam більш традиційно підійшли до рок музики ніж інші гранж групи, але поділяючи їхню пристрасть та необробленість. Pearl Jam мали великий комерційний успіх з часу свого дебюту, але, починаючи з другого альбому, вони відмовились від корпоративного промоушна та маркетінгових механізмів MTV та Ticketmaster, з якими вони вступили до жвавих юридичних сутичок через тарифи на білетне обсуговування.

     В той час, коли гранж сам по собі може здаватися в деякій мірі обмеженим у діапазоні, його вплив відчувався за багатьма геграфічними та музичними межами; багато виконавців, які просто розчарувались в комерційній рок музиці, раптово знайшли рекордінгові компанії та аудиторію, яка хотіла їх слухати, і безліч непорівнянних груп та музикантів позиціонували себе як альтернатива до музики основного напрямку; таким чином альтернативний рок з'явився з андеграунда.

Брітпоп - Britpop

     В той час, коли Америка була наповнена гранжем (grunge), пост-гранжем (post-grunge) та хіп-хопом (hip hop), Британія почала відродження 60х у середині 1990х, яке часто називається Брітпоп (Britpop), який представляють такі групи як Oasis, Radiohead, Pulp та Blur. Ці групи увібрали в себе незчисленну кількість стилей з Британського рок андеграунду 80х, включаючи тві поп (twee pop), шугейзінг (shoegazing) та спейс рок (space rock), а також альтернативний рок (alternative rock). На протязі деякого часу, конкуренція Oasis - Blur була подібною до суперництва the Beatles - Rolling Stones. В той час, коли групи як Blur мали тенденцію йти за the Small Faces і The Kinks, Oasis змішували позицію the Rolling Stones з мелодією the Beatles.

Oasis 

Oasis

      Radiohead отримували натхнення від таких виконавців як Elvis Costello, Pink Floyd та R.E.M.. Прогресивна рок музика (progressive rock) Radiohead проявилась в їхньому найзнаменитішому альбомі "OK Computer".

     Ці групи стали дуже популярними, і, на протязі деякого часу Oasis називали "найвеличнішою групою в світі". Але після розпаду групи їх популярність зменшилась. З іншої сторони, в своїх пізніших записах, Radiohead кинулись до електронних експериментів.

Інді рок - Indie rock

     Aльтернативна музика та бунтівний напрямок DIY ethic**, який вона підтримувала, стали натхненням для гранжу (grunge), популярність якого, як це не парадоксально, призвела альтернативний рок до мейнстриму. До середини 90х, термін "альтернативна музика" ("alternative music") втратив своє оригінальне значення, коли рок радіостанції та покупці музичних записів прийняли дуже відшліфовані, комерційні та високомаркетінгові форми жанру. До кінця декади, хіп-хоп музика витіснила багато альтернативної музики з мейнстриму, а більшість з тих груп, що залишились, грали поп-панк (pop-punk) та відшліфовані версії суміші гранж/рок (grunge/rock).

     Йдучи за групою Pearl Jam, багато виконавців, які за вибором чи долею залишились за межами комерційного мейнстриму, стали часткою руху "Інді Рок" (indie rock). Виконавці інді року робили ставку на повний контроль за своєю музикою та кар'єрами, часто випускаючи альбоми на своїх власних незалежних рекордінгових лейблах, і покладалися на тури, поголоси та ротацію на незалежних чи університетських радіостанціях для розкрутки. Зв'язаний більш ідеєю аніж музичним підходом, рух інді року охоплює широкий діапазон стилей, починаючи з безкомпромісних, гранжевих груп як Superchunk і закінчуючи такими панк-рок виконавцями як Ani DiFranco.

     В даний час, багато країн мають широку місцеву інді тусовку, в яку входять групи, що мають меншу популярність ніж комерційні проекти, проте достатню, щоб вижити у відповідній країні, але фактично невідомі за її межами.

Сучасні (1995-до нашого часу)

Foo Fighters

Foo Fighters

     Із загибеллю Курта Кобейна (Kurt Cobain), рок-н-рол знаходився у пошуках нового обличчя, звучання та напрямку. Друга хвиля популярності альтернативних рок груп почалась у середині 90х із занепадом гранж музики. The Foo Fighters, Green Day та Radiohead були на передовій рок радіо. У 1995 році засвітилась канадська поп зірка Аланіс Морісетте (Alanis Morissette), яка випустила великий хіт "Jagged Little Pill", характерними рисами якого була різка, особистісно-викривальна лірика. Вона зуміла перемістити самоаналіз, який був так притаманний гранжу, до музики основного напрямку, чи мейнстриму. Успіх пісні "Jagged Little Pill" породив хвилю популярності наприкінці 90х років творів в стилі конфесійного року (confessional rock), записаних виконавцями-жінками, включаючи таких як: Jewel, Tori Amos, Fiona Apple та Liz Phair. Багато з цих виконавиць запозичували від своїх власних героїв альтернативного року 80х та початку 90х, включаючи фолксі Tracy Chapman та інші групи стилю "Riot Grrl" ("бунтівні дівчата").

     "Riot Grrl" (також часто пишеться як riot grrrl) - це форма хардкор панк рок (hardcore punk rock) музики, що була відома за свою войовничу феміністичну позицію. Вперше цей жанр виник на початку 1990х в американському місті Сіетл, як відгалуження альтернативної рок та панк музики, і як відповідь на розповсюджені сприйняття панк стилю, як чоловічого початку. Вони спирались на історію тільки жіночих груп. З повстанськими викликами типу "Revolution Girl Style Now!" такі групи як Bikini Kill та Bratmobile створили свій власний міні-рух, щоб боротися проти чоловічого панування на панк сцені, який пізніше поширився на весь світ. Лірика груп стилю "Riot grrrl" часто стосується таких питань як насилля, домашні образи, сексуальність та жіночі права. Використання лірики самоаналізу просмокталось і в інші стилі рок музики, включаючи такі, що називаються альтернативними.

Bikini Kill 

Bikini Kill

Blink 182

Blink 182

     Кінець 1990х викликав хвилю злиття та консолідації серед американських медійних компаній та радіостанцій, наприклад, поява конгломерату Clear Channel Communications. Результатом цього стали гомогенізація доступної музики та створення штучно роздутих музичних проектів. Наприкінці 90х, такі групи як Blink 182 і Sum 41 визначали напрямок поп панк (pop punk). В цей же час, почав набирати популярність "ню-метал" ("nu-metal"), який містив у собі мікс гранжу (grunge), металу (metal) та хіп-хопу (hip-hop). Використовуючи downtuned семиструнні гітари, група Корн (KoRn) вперше створили свої важкі нищівні рифи у 1994 році, випустивши альбом за однойменною назвою. Це і започаткувало хвилю "ню-Метал" груп, як Linkin Park, Slipknot, Static-X, Disturbed, та Limp Bizkit.

     На початку 2000х вся музична індустрія була збуджена заявами масової крадіжки музичних прав через використання таких систем передачі файлів як Напстер (Napster), результатом чого стали судові процеси групи індустрії звукозапису RIAA проти приватних користувачів файлової шари.

     Після існування в музичному андеграунді, гараж рок (garage rock) знову почав відроджуватись на початку 2000х, з такими групами як The White Stripes, The Strokes, Jet, The Vines, The Libertines та The Hives, які всі випускають успішні сингли та альбоми. Ця хвиля часто відноситься до "повернення до основ" року (back-to-basics rock) через своє звучання. Сучасні популярні рок напрямки включають "Emo", чи "Емоційну музику" (Emotional music), яка бере свій початок зі стилів 1980х, а саме: легкого панку (softer punk) та альтернативного року (alternative rock) Багато нових груп стали добре відомими починаючи з 2001 року, включаючи такі як : Jimmy Eat World, My Chemical Romance, Dashboard Confessional та Taking Back Sunday.

Jet 

Jet

     А пока, сьогоднішній рок-н-рол (у мейнстримі) залежить, чи від синтезаторної оркестровки, чи від семплінгу, що помітно у таких поп/R&B виконавців як Jessica Simpson, Janet Jackson, Destiny's Child, Nelly, Kelly Clarkson, та Alicia Keys. Реп (Rap)/Хіп-хоп (Hip-Hop) музика також займає визначну позицію в американських музичних чартах. -- http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_and_roll


*риф (riff) - невеличка ритмічна фігура, яка часто служить супроводом до сольної імпровізації

**"DIY punk ethic" належить до ідеї "роби сам" ("do it yourself"), а саме: створювати та продвигати музику без підтримки будь-якого великого рекордінгового лейбла та без будь-якого високого рівня продажу. Популярний слоган руху DIY звучить так: "DIY not EMI" - "DIY не EMI" (відверте неприйняття великого лейбла)

  Укра?нськ_ 100x100

 

Наші партнери:

Im Translator, Online translator, spell checker, virtual keyboard, cyrillic decoder

 


HOMEХТО МИ | ПРОЕКТИ | ПОСЛУГИ | ДЕМО | МУЗІНФО | ГРУПИ | ПРЕСА | ФОТО | АНГЛ.ШКОЛА | МАГАЗИН ТЕКСТИ | ГОСТЬОВА | ФОРУМ | КОНТАКТИ | LINKS
 

© djkennymac.com - Всі права застережені. Будь ласка, з усіх питань звертайтесь до нас

Privacy Policy I Sitemap I eLinks

META-Ukraine  Rambler's Top100       Ukrainian PortAl        


Українська Банерна Мережа