Ласкаво просимо до djkennymac.com

HOMEХТО МИ | ПРОЕКТИ | ПОСЛУГИ | ДЕМО | МУЗІНФО | ГРУПИ | ПРЕСА | ФОТО | АНГЛ.ШКОЛА | МАГАЗИН | ГОСТЬОВА | ФОРУМКОНТАКТИ

English version
:: Рок музика: частина 1 ::

 

 

Завітайте на

MY ENGLISH FORUM !

HOT!

Вчимося разом
з носіями англійської мови!!!

 

МУЗИЧНИЙ ФОРУМ!
ENTER ТУТ!
FORUM

Дружні сайти:

Пиши українською

 

Деяка інформація про музичні жанри: Rock Music

Допоможіть музиканту!

     Рок-н-рол (Rock and roll), що також називається просто рок (rock) - це форма популярної музики, що звичайно характеризується вокалом (часто з вокальною гармонією), електрогітарами та сильним фоновим ритмом ударних; інші інструменти, такі як саксофон, також часто використовуються в деяких стилях - підвидах рок музики.

Stamp

     Як культурне явище, соціальний вплив рок музики на світ є безпрецендентним у порівнянні з будь-якими іншими стилями. Йому приписувались допомога в зупиненні війн та поширення миру й терпимості, також як і розбещення невинних і поширення морального гниття. Рок став популярним по всій земній кулі, далеко від місця свого народження, Сполучених Штатів Америки, та розвинувся у велику кількість видозмінених стилів.

     Термін рок-н-рол (rock and roll) є дуже широким, і його межі далеко не визначені. Іноді його використовують для визначення віддалених жанрів, включаючи соул, хеві метал і навіть хіп-хоп. Рок-н-рол виник як визначений музичний стиль в Америці у 1950-ті, хоча елементи рок-н-ролу можуть бути поміченими в ритм-н-блюзових записах ще у 20х роках. Ранній рок-н-рол поєднував елементи блюзу (blues), бугі вугі (boogie woogie), джазу (jazz) та ритм-н-блюзу (rhythm and blues), а також вплив на нього мали і такі стилі як традиційна фолк музика (folk music), госпел* (gospel music), блек-н-уайт (black and white) та кантрі-вестерн** (country and western). Якщо підемо далі, можна прослідкувати фундаментальне походження рок-н-ролу зі старого району Нью Йорка Five Points середини 19 сторіччя, місця першого синтезу важко ритмічних африканських ловких рухів (rhythmic African shuffles) та танців на піску (sand dances) з мелодіями европейських жанрів, особливо Irish jig (jig - це тип фольклорного танцю, також як і тип мелодії, що його супроводжує, популярних в Ірландії та Шотландії).

     Рокінг - Rocking був терміном, вперше використаним госпел співаками на Півдні Америки для позначення чогось спорідненого з духовним екстазом. Однак наприкінці 1940х, термін мав подвійне значення, нібито маючи на увазі танок, але з прихованим підтекстом сексуального значення; прикладом цього може бути пісня Роя Брауна (Roy Brown) "Good Rocking Tonight". "Good Rocking Tonight" та подібні пісні відносились до "расової музики"("race music") ("расова музика" - це кодова назва в музичній індустрії для ритм-н-блюза) і були мало відомі білій слухацькій аудиторії мейнстриму***. У 1951 році в Клівленді штату Огайо, ді-джей Алан Фрід (Alan Freed) почав грати цей тип музики своїй білій аудиторії, і це Фріду приписують перше використання фрази "рок-н-рол" ("rock and roll") для позначення веселої музики R&B, яку він приніс на хвилі радіо.

     Ведеться багато суперечок про те, що можна вважати першим записом в стилі рок-н-рол. Кандидатури включають пісню "Rocket 88" записану Джекі Бренстон (Jackie Brenston & His Delta Cats) у 1951, чи, пізніше, хіти мейнстриму як "Maybellene" Чака Беррі (Chuck Berry) чи "Rock Around the Clock" Біла Хейлі (Bill Haley & His Comets). Деякі історики звертаються до раніших часів, називаючи таких музикантів, як Fats Domino, який творив у 40-их в стилі, в більшій мірі подібним до рок-н-ролу; а також Louis Jordan's "Is You Is or Is You Ain't My Baby?", Jack Guthrie's "The Oakie Bookie" (1947) та Benny Carter and Paul Vandervoort II's "Rock Me to Sleep" (1950).,/p>

Chuck Berry

Chuck Berry

Ранній рок-н-рол Північної Америки (1953-1963)

     Але, коли б не виник цей музичний стиль, ясно одне, що рок з'явився в той час, коли в Сполучених Штатах Америки расові непорозуміння почали виходити на поверхню. Афро-Американці заперечували проти сегрегації (відокремлення) шкіл та місць публічного обслуговування. Доктрина "відокремлені, але рівні" ("separate but equal") була спростована у 1954. І тоді, це ледве може бути збігом, що повинна була виникнути музична форма, яка поєднала елементи чорної та білої музики, і що ця музика повинна була спровокувати сильні реакції різних типів усіх американців. Рок-н-рол 50х назавжди змінив популярну музику.

     21 березня, 1952 в Клівленді, Алан Фрід (Alan Freed) організував перший концерт рок-н-ролу. Публіка та виконавці були змішаної раси, і вечір закінчився після першої пісні майже бунтом, коли тисячі фанів намагались протиснутись на вже розпродані місця.

     До кінця декади, рок музика поширилась в усьому світі. Наприклад, в Австралії, Johnny O'Keefe став, можливо, першою сучасною рок зіркою країни і започаткував Австралійський рок.

Rockabilly - рокабіллі

     Двома роками пізніше з'явилась перша найяскравіша біла рок зірка. В 1954, Елвіс Преслі (Elvis Presley) почав записуватись з Семом Філіпсом (Sam Philips), випустивши перший хіт "That's All Right, Mama". Елвіс грав рок - кантрі - вестерн мікс, названий рокабіллі, ставши першим знаменитим музикантом та ідолом підлітків, який виступав в цьому жанрі.

Bill Haley

Bill Haley

     Але тільки в наступному році, після виходу пісні Біла Хейлі (Bill Haley & His Comets) "Rock Around the Clock", почався справжній рок бум. Пісня стала одним із найвеличніших хітів в історії, і оскаженілі підлітки скупчувались, навіть порушуючи в деяких місцях громадський спокій та порядок, щоб тільки побачити виступ Хейлі та Комет; пісня "Rock Around the Clock" стала проривом і для групи і для всієї музики стилю рок-н-рол.

Розмаїтість американської рок музики

     З шаленим зростанням популярності рок музики стиль почав впливати і на інші жанри. Вокалізований R&B перетворився на ду воп**** (doo wop), наприклад, в той час, коли пришвидшена, секуляризована (відділена від церкви) госпел музика перетворилась на соул. Молоді люди та підлітки по всій країні грали в любительських рок групах, започаткувавши корені місцевих явищ, а саме: гаражний рок (garage rock) та альтернативний рок (alternative rock). А в таких місцях, як Північна Каліфорнія, з'явились власні місцеві різновиди рок музики, наприклад, серф (surf).

Surf Music

     Звучання рокабіллі досягло західного узбережжя і видозмінилось у дике, майже лише інструментальне звучання, яке отримало назву серф (surf music). Цей стиль, виконавцями якого є Dick Dale та The Surfaris, характеризується пришвидшеним темпом, інноваційними ударними та обробленим звучанням електрогітар, яке буде мати сильний вплив на майбутніх рок гітаристів. Інші групи західного узбережжя, такі як The Beach Boys і Jan and Dean, використовуючи повальне захоплення серфом собі на користь, уповільнили темп та додали вокальну гармонію, створивши тим самим "Каліфорнійське звучання" ("California Sound").

The Beach Boys

The Beach Boys

Британський рок

     Американський рок-н-рол мав вплив в усьому світі, але найбільш сильний, можливо, у Великобританії, де колекціювання записів та слідкування за модою були в повному розквіті серед молодіжної культури до рок ери, і де проблеми кольору шкіри були не так наявні. Незчисленна британська молодь, слухаючи піонерів R&B та рок музики, почала створювати свої власні групи, які грали з такою інтенсивністю та драйвом, який був дуже рідкісним серед білих американців. Британія швидко стала новим центром рок-н-ролу, що призвело до Британського Нашестя (British Invasion) з 1958 по 1969.

     У 1958 три підлітка з Великобританії створюють рок-н-рол групу Cliff Richard and the Drifters (пізніше перейменовану на Cliff Richard and the Shadows). Група записала хіт "Move It", marking not only what is held to be the very first true British rock 'n' roll single, але також початок іншого звучання, що отримав назву Британський рок. Річард та його група ввели багато важливих змін, таких як: використання соло гітариста ("lead guitarist") (віртуоз Хенк Марвін) (Hank Marvin) та електро бас. Річард надихнув багатьох британських тінейджерів покупати записи і слідкувати за музичною сценою, таким чином закладаючи основи Бітломанії (Beatlemania).

Британське Нашестя - British Invasion

The Beatles

The Beatles

     На початок 1960х, групи з Англії домінували на рок-н-рольній сцені в усьому світі. Спочатку, перезаписуючи стандартні американські мелодії, пізніше ці групи привнесли свої оригінальні рок-н-рольні композиції з індустріальним сприйняттям. Найпередовішими з них були "Бітлз" - The Beatles, які стали одиничним, найбільш впливовим явищем в історіїї рок-н-ролу. "Бітлз" принесли з собою привабливий мікс іміджу, створення пісень та індивідуальності, і, після первісного успіху у Великобританії, вирушили у крупномасштабний американський тур, який призвів до палкої реакції, феномену, який швидко отримав назву Бітломанія (Beatlemania).


     Хоча
"Бітлз" і не були першою британською групою, яка потрапила до Америки, вони очолили Британське Нашестя, тріумфуючи в Сполучених Штатах під час свого першого візиту у 1964 році (включаючи історичну появу на шоу Еда Сулівана (Ed Sullivan Show). На хвилі Бітломанії, інші британські групи направились до Америки, а саме, дуже помітні the Rolling Stones, та The Animals і The Yardbirds, які знехтували приємноясним образом Бітлов та представили світу темніший, більш агресивний образ. Здавалось, що на початку та середині 60х, американці мали ненаситний апетит до британського року. Інші британські групи, включаючи The Who та The Kinks, також мали деякий успіх в цей період, але зберегли пік своєї популярності для другої хвилі Британського нашестя наприкінці 1960х.

The Who

The Who

1960-ті, Garage rock

The Sonics

The Sonics

     Британське Нашестя викликало хвилю імітаторів в США та по всій земній кулі. Але багато таких груп були сирішими ніж ті, які вони намагались наслідувати. Виступаючи в основному перед місцевою аудиторією та записуючись дешево, незначна частина таких груп пробилась до вищого рівня успіху. Цей рух, пізніше відомий як Гаражний Рок (Garage Rock), отримав нову аудиторію, коли рекордінгові лейбли (фірми звукозапису) почали перевидавати компіляції оригінальних синглів; найбільш відомі з них називаються Nuggets. Деякі, набільш відомі групи цього жанру це - The Sonics, & the Mysterians, та The Standells.

Боб Ділан (Bob Dylan) та Фолк-рок (Folk-rock) (починаючи з 1963)

     Оскільки Британське Нашестя на чолі з Бітлз набирало сили, почав відчуватися американський напрямок, очолений Бобом Діланом (Bob Dylan). На 1963 рік, 22 річний Ділан абсорбував різноманітність регіональних американських стилей і був готовий створити новий жанр, який пізніше став називатися "фолк-рок" ("folk-rock"). З 1961 до середини 1963 Ділан зберігав дистанцію від рок-н-рола навіть при тому, що його ранні музичні наскоки більше завдячували таким раннім рокерам як Бадді Холі (Buddy Holly) і Літл Річард (Little Richard), ніж будь-яким іншим більш загадковим та хмурим фолк та блюз виконавцям, яких пізніше він буде шанувати як взірець своєї творчості (зокрема, Woody Guthrie, Leadbelly та Robert Johnson). Ділан та інші музиканти нового фолк стилю мали тенденцію розглядати Бітлз як жуйку, тобто як банальний комерційний проект, але вони все ж виявляли стриману повагу до мелодійної оригінальності та енергійної, танцювальної подачі Бітлов. У 1963 реліз альбому Ділана під назвою "The Times They Are A-Changin" став переломною подією, яка привела "значиму" та високопоетичну лірику до меж рок-н-ролу. Бітлз, постійно слухаючи цей альбом, перейшли від романтичних/міжособистісних тем в своїх піснях до сучасності.

     В 1964 та 1965 роках, Ділан відкинув всю претензійність до чистоти коренів і, увібравши рок біт та електроінструментовку, випустив кульмінаційну пісню "Like a Rolling Stone", яка, довжиною звучання більше ніж 6 хвилин, змінила пейзажі хіт радіо і стала провісником періоду інтенсивного ліричного та структурного експериментування по різні сторони Атланичного океану. Ділан продовжував би дивувати фанів та критиків своїми сильними альбомами в багатьох стилях, але починаючи з 1964 року, він працював тільки в рамках стилю рок-н-рол. Його вплив на всі піджанри року є незрівняним; хіба що його можна прирівняти лише до Бітлз. Серед найбільш важливих послідовників Ділана можна назвати Нейла Янга (Neil Young), чия винахідливість в ліриці, поєднана з часто завиваючим приступом електрогітари, буде віщувати появу нового піджанру, а саме: гранжу (grunge).,

Bob Dylan

Психоделічний рок - Psychedelic rock

Jimi Hendrix

Jimi Hendrix

     Музика отримала більше соціального розуміння; це більше не були лише танці та поцілунки, в ній почали підійматися теми соціальної справедливості. Неофіційна культура, яка почала зароджуватись (частково як реакція на В'єтнамську Війну), прийняла рок-н-рол, як основну визначну рису, і музика почала зазнавати серйозного впливу використання різних наркотиків, з якими експериментувала молодіжна культура. В Америці, психоделічний рок (psychedelic rock) вплинув, а також зазнав впливу використання наркотиків та більшого психоделічного способу життя. Основними характерними рисами були довгі, часто імпровізовані джем сейшени та шалене електричне звучання. Jimi Hendrix, Jefferson Airplane, Iron Butterfly, та the Grateful Dead були провідними виконавцями психоделії.

     Більш езотеричну форму британської психоделії та Кентерберійського звучання (Canterbury Sound) представила група the Soft Machine, яка акомпанувала Джімі Хендріксу (Jimi Hendrix) під час його першого американського туру. Pink Floyd також знайшли свої корені в Британській психоделії, в подальшому ставши більш прогресивними рокерами, а пізніше - рок групою арени (arena rock band).

     Кульмінація рок-н-ролу, як соціально-об'єднуючої сили, була помітна на рок фестивалях наприкінці 60х років, найбільш відомим з яких був Вудсток (Woodstock), який почався як триденний фестиваль музики та мистецтва і перетворився в "подію", оскільки на ньому збирались сотні тисяч молодих фанів.

Прогресивний рок - Progressive rock

     Сама музика розширилась за межі гітарно-басово-ударного формату; якщо раніше деякі групи використовували саксофони та клавішні, тепер такі групи як The Beach Boys та The Beatles (і інші їх послідовники) експериментували з новими інструментами, включаючи духову, струнну секції та повну інструментовку. Багато груп добре продвинулись від трьоххвилинних мелодій до нових та різноманітних форм; можна було почути все складніші структури акордів, які первинно були обмежені джазом та оркестрованою поп музикою.

     Пустощі з важким звучанням у класичній, джазовій, електронній чи експериментальній музиці закінчились появою нового піджанру під назвою прогресивний рок (progressive rock) (чи його німецького крила, krautrock). Прогресивний рок може бути пишним і чудовим, чи атональним і суперечним, дуже складним чи мінімалістичним, іноді все це зустрічається в одній й тій самій пісні. Іноді його насилу можна було віднести до рок музики. Визначні виконавці стилю: King Crimson, Genesis, Gentle Giant, The Nice, Yes, Gong, Emerson, Lake & Palmer, Magma, Can, та Faust.

Народження Хеві Метал - Heavy Metal

     Британські групи та виконавці другої хвилі отримали велику популярність протягом цього періоду; ці групи типово були більш заглиблені в американську блюзову музику ніж їх більш попсово орієнтовані попередники, але їхні виступи набрали дуже гучної, часто ефектно-видовищної форми. Це були групи, "очолені гітарою"; Cream та Led Zeppelin були ранніми прикладами такої блюзово-рокової форми, за якими йшли більш важкі рок групи, а саме: Black Sabbath та Deep Purple. Такий стиль рок музики став визнаватися як хеві метал (heavy metal music).

Cream

Cream

Arena rock

The Beatles та the Rolling Stones установили традиції масових живих (live) концертів на стадіонах та аренах. Зростаюча популярність металу та прогресивної рок музики призвела до того, що ще більше груп змогли збирати великі концерти. Корпоративний світ побачив шанс отримання великих прибутків і почав системний маркетинг того, що стало називатися "рок групами арени" (arena rock bands).

Pink Floyd

Pink Floyd

     Групи, коріння яких було в інших жанрах, а саме такі як Queen, Pink Floyd та Genesis, прокладали свій шлях створюючи екстравагантні живі (live) шоу, які притягували багатьох фанів. Йдучи по цьому ж сліду, групи Boston, Styx, Foreigner, Journey та багато інших, почали грати подібну музику, часто менш прогресивну та не таку металеву. Цей рух став попередником могутньої поп музики майбутніх декад та підготував грунт для живих виступів популярних артистів.

Софт Рок/Поп - Soft Rock/Pop

     Навіть рок музика почала ставати м'якішою, чи на крайній випадок чимось між "софт" та "хард" - легким чи важким. З недовговічної ери "жуйкової попси" вийшли такі групи, як The Partridge Family, The Cowsills, The Osmonds, та The Archies (остання "група", в дійсності, одна людина, Рон Данте (Ron Dante), який допоміг у становленні кар'єри Баррі Манілоу (Barry Manilow)).

     Із занепадом Бітлз як групи, інші групи підхопили з'явившийся формат софт рок та додали до нього легку оркестровку, таким чином частково формуючи перші балади ("power ballads"). Соло виконавці, такі як Manilow, Elton John, Billy Joel, Olivia Newton-John, та Eric Carmen, і такі групи як Bread, The Carpenters, та England Dan & John Ford Coley зробили популярним формат, який ми зараз знаємо під назвою софт рок (soft rock).

     Інші, добре відомі виконавці 60х, такі як Neil Diamond та Barbra Streisand продовжували займати провідні позиціїї в чартах. -- http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_and_roll


*госпел (gospel music) - назва може мати відношення до релігійної музики, яка первісно з'явилась у Афро-Американських церквах у 1930х роках, чи більш широко, вона може означати і чорну госпел музику, і релігійну музику, що написана та виконуєтьсяї білими Християнськими виконавцями.

**кантрі-вестерн (country and western) - кантрі музика, також відома під назвою кантрі-вестерн - це популярна музична форма, що розвинулась на Півдні Америки та має коріння у традиційній фолк музиці (folk music) та блюзі (blues).

***мейнстрим (mainstream) - домінуючий панівний основний напрямок

****ду воп - (doo wop) - це стиль вокальної ритм-н-блюзової музики, популярної в Америці у середині 1950х - початку 1960х; термін був започаткований ді-джеєм у 1970ті. Первісно, стиль характеризувався оптимістичною вокальною гармонією, яка використовувала абсурдні склади, з яких і пішла назва стилю. Пізніше назва поширилась і на балади. The name was later extended to group harmony ballads. Приклади музики doo-wop можна знайти у творчості таких груп як The Clovers, The Ravens, та The Larks

  Укра?нськ_ 100x100

 

Наші партнери:

Im Translator, Online translator, spell checker, virtual keyboard, cyrillic decoder

 


HOMEХТО МИ | ПРОЕКТИ | ПОСЛУГИ | ДЕМО | МУЗІНФО | ГРУПИ | ПРЕСА | ФОТО | АНГЛ.ШКОЛА | МАГАЗИН ТЕКСТИ | ГОСТЬОВА | ФОРУМ | КОНТАКТИ | LINKS
 

© djkennymac.com - Всі права застережені. Будь ласка, з усіх питань звертайтесь до нас

Privacy Policy I Sitemap I eLinks

META-Ukraine  Rambler's Top100       Ukrainian PortAl        


Українська Банерна Мережа